torsdag 25 april 2013

Bonus 5: Dags att tänka på refrängen - Gyllene Tider (2013)

Så är de då tillbaka, med ny CD och en ny Sommarturné. Eftersom jag är från Halmstad och har den åldern att jag sett dem spela i Getinge och på Kattegattskolan i Halmstad innan de slog igenom, känns det ändå rätt att skriva om deras nya projekt.

Jag är i grunden inget stort fan av deras musik, men Gessle är bra på att skriva bra sommarlåter, låtar som passar när man vill ha en bra stund. Låtar som Flickorna på TV2, Sommartider, Billy, Vandrar i ett sommarregn, Småstad och många fler....

Hur är då nya CDn? Tja.. det lilla jag har hört är väl klassiskt Gyllene Tider, de levererar det man kan förvänta sig, varken mer eller mindre. De kommer säkert att göra sommaren lite roligare får många i Sverige... Så Sverige om ni vill se Gyllene Tider håll utskick och köp biljetter... själv skall jag se Prince ett par gånger istället. :)


  • 1 Det blir aldrig som man tänkt sej
  • 2 Man blir yr
  • 3 Singel
  • 4 Allt jag lärt mej om livet (har jag lärt mej av Vera)
  • 5 Tio droppar regn
  • 6 Jag tänker åka på en lång lång lång lång lång resa
  • 7 Lyckopiller
  • 8 Chikaboom
  • 9 Anders och Mickes första band
  • 10 Tiden är en dåre med banjo
  • 11 Knallpulver
  • 12 Dags att tänka på refrängen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar